MyCello a Creative Business Cup - nezapomenutelný zážitek pro začínající podnikatele

Přerov - Třetí místo na podnikatelské mezinárodní soutěži Creative Business Cup (CBC) v Kodani před rokem bylo pro CEO projektu MyCello, Jana Tobolíka, jednoho ze zakladatelů, mimořádným zážitkem. Akce byla obrovskou příležitostí k navázání kontaktů s konzultanty, investory a podnikateli. Kromě toho se autoři MyCella seznámili s ostatními soutěžícími a užili si soutěžní, ale přátelskou atmosféru. Okamžik, kdy jim porota oznámila třetí místo, byl nezapomenutelný. Kromě zkušeností se Honza v následujícím rozhovoru podělil o rady pro začínající podnikatele.

Creative Business Cup pomůže s rozvojem podnikání

Honzo, už je to téměř rok, kdy MyCello získalo na finále mezinárodní soutěže Creative Business Cup (CBC) v Kodani třetí místo. Jak na soutěž vzpomínáš?

Nejen organizace akce samotné, ale i kvalita soutěžních projektů byla na velmi vysoké úrovni, o to víc nás vítězství v takové konkurenci těší. Atmosféra byla naprosto úžasná. Naší velkou výhodou bylo, že je náš nástroj, MyCello, divácky i posluchačsky zajímavý. Poté, co Ondra Kratochvíl (druhý ze zakladatelů projektu MyCello , pozn. redakce) vystoupil s MyCellem na pódiu, nás ostatní lidé poznávali a fotili se s námi. I v té konkurenční atmosféře byla velmi přátelská a pohodová nálada. Opravdu jsme si účast neskutečně užili i včetně prohlídky nádherné Kodaně. Dalším obrovským přínosem bylo setkání a po skončení soutěže i networking s porotci, kteří byli většinou z řad konzultantů, investorů či podnikatelů.

Jaká byla tvá první myšlenka, když porotci ohlásili, že jste třetím nejkreativnějším startupem na světě?

V první chvíli jsem tomu nemohl uvěřit. Během chvíle z nás s Ondrou spadla veškerá tíha a užívali jsme si ten moment naplno. Následné focení i mediální zájem byl velmi příjemný i pro mě jako pro introverta. V tu chvíli byly zapomenuty nespočty nocí strávených v dílně, desítky hodin ladění detailů a nekonečného testování, příprava samotných prezentací, business plánů, kalkulací, podkladů, materiálů. Tehdy jsme si s Ondrou řekli, že to stálo za to.

Po oznámení zisku 3. místa

Limity jsou pouze ve vaší hlavě

Jak ti účast v CBC pomohla jako podnikateli?

Přestože jsme byli rivaly, všichni soutěžící se navzájem podporovali a obdivovali práci ostatních. Inovativní nápady, tah na branku, píli a mnohdy i životní příběhy. Pokud jste v takovém kolektivu, získáte pocit, že nic není nemožné a limity jsou pouze ve vaší hlavě. To si z celého pobytu z Kodaně odnáším.

Doporučil bys účast v soutěži dalším startupům a zakladatelům inovativních projektů?

Rozhodně. Doporučil bych jim, ať nečekají na správný okamžik, až bude jejich strategie či výrobek 100% perfektní. Správný čas nebude nikdy. Pár dní v Kodani je ale jednoznačně posune o několik levelů výše, získají cenné kontakty a hlavně zkušenosti z mezinárodní soutěže, která je nepřenositelná. Nejde to popsat slovy, musíte to zažít.

Jak bys popsal soutěž dvěma slovy?

Game changer.

V podnikání je potřeba se umět přizpůsobit

Kromě projektu MyCello vedeš společnost Sensio, která se zabývá vývojem informačních softwarů, takže máš s podnikáním mnohaleté zkušenosti. Jakou radu bys dal začínajícím podnikatelům? 

Jednu z nejdůležitějších věcí, které jsem se v podnikání naučil, je být přizpůsobivý. Jako začínající firma budete čelit mnoha výzvám a nečekaným překážkám. Klíčem k úspěchu je umět se v případě potřeby přizpůsobit. Vytvářejte sociální sítě vztahů a nebojte se oslovit jiné začínající firmy a odborníky z oboru, aby vám poradili a pomohli. Nezapomínejte na vaše poslání a hodnoty. Mějte na paměti, proč jste začali a kam míříte. A nebojte se riskovat a experimentovat.

Kde se naopak s projektem MyCello vidíš za pět let?

Plánujeme expanzi do zahraničí, kde je trh s hudebními nástroji mnohonásobně větší než v Česku. Chceme se stát předním dodavatelem inovativních hudebních nástrojů v celosvětovém měřítku, a proto plánujeme spolupráci s velkými prodejci hudebních nástrojů.

Rychle a stručně

  1. Co je Creative Business Cup?
    Creative Business Cup je mezinárodní soutěž pro podnikatele a startupy v oblasti kreativního průmyslu, která se koná každoročně od roku 2010.
  2. Kdo se může do Creative Business Cup přihlásit?
    Do Creative Business Cup se mohou přihlásit podnikatelé a startupy, kteří se zabývají kreativními odvětvími jako je například design, móda, architektura, hudba, gastronomie, architektura a další.  
  3. Co může podnikatelům přinést účast v soutěži Creative Business Cup?
    Účast v soutěži Creative Business Cup může podnikatelům přinést nejen prestiž a publicitu, ale také možnost získat finanční podporu a investory, dále se mohou setkat s odborníky a mentory a navázat kontakty s dalšími podnikateli v oboru.
  4. Jaký je proces přihlášení do soutěže Creative Business Cup?
    Proces přihlášení do soutěže Creative Business Cup zahrnuje vyplnění online přihlášky, poskytnutí informací o vašem podnikání a odeslání potřebných dokumentů. Po odeslání přihlášky bude váš projekt posouzen a budete informováni, zda jste postoupili do dalšího kola soutěže.
  5. Jaké jsou známé startupy, které v soutěži Creative Business Cup uspěly?
    Readmio, Snuggs, Lapee